علمی و آموزشی

علمی و آموزشی

الکترونیک و کامپیوتر
علمی و آموزشی

علمی و آموزشی

الکترونیک و کامپیوتر

روش تعمیر کلید های گوشی تلفن و کنترل برای افراد مبتدی

با سلام امروز میخواهم برای شما روش تعمیر کلید های گوشیهای تلفن یا کنترل را بگم وقتی خیلی بد کار میکنند ...




در این حالت اول شما باید مهارت باز کردن گوشی یا کنترل را داشته باشید اگر این مهارت را داشته باشید باقی داستان خیلی خیلی ساده است . شما گوشی یا کنترل را باز میکنید و با جایی میرسید که یک مدار دارید که عموما سبز رنگ است و کلید ها که حالت لاستیکی و نرم است  ..




 اگر باز کردید مشاهده میکنید که روغنی شده و چسبناک است شاید فکر کنید این چسب یا روغن باید به این صورت باشد ولی این گونه نیست این چربی همان چربی دست و یا صورت شماست که داخل گوشی یا کنترل نفوذ کرده است . شما باید با مقداری پنبه آغشته به الکل این چربی را کاملا از روی مدار و قسمت لاستیکی کلیدها کاملا تمیز کنید و با یک پنبه خشک آن را کاملا خشک کنید که هیچ اثری از چربی روی هیچ کدام نباشد اگر لازم شد چندین بار این کار را انجام دهید بعد از این کار قسمت لاستسکی را برداشته و اگر دقت کنید زیر هر کلید یک دایره مشکی رنگ هست که باید دقت کنید این دایره  ها خراب نشود ..یک کاغذ تمیز گرفته و آن را روی میز گذاشته و به حالتی که انگشتتان روی مثلا کلید 1 است روی کاغذ گذاشته طوری که دایره سیاه رنگ زیر کلید 1 روی کاغذ قرار بگیرد و فشار بیاورید روی کلید و به مقدار 3 سانتی متر روی کاغذ بکشید تا دایره سیاه رنگ زیر کلید یک خط مشکی روی کاغذ ایجاد کند با این کار شما یک لایه نازک از این دایره مشکی رنگ که مهمترین قسمت کنترل است را برداشته اید و آن را تمیز کرده اید به خاطر داشته باشید این کار را نباید زیاد انجام دهید چون اگر لایه مشکی از بین برود دیگر کلید عمل نخواهد کرد ..این کار را روی تک تک کلید ها انجام دهید و کنترل یا گوشی را ببندید و ببینید چقدر کلید ها خوب عمل میکند ..




اگر روش بالا جواب نداد و باز هم کلید ها بد کار کرد شما باید فویل المینیوم دولایه روی قسمت مشکی رنگ بچسبانید برای این روش شما باید یک آدامس موزی زرد رنگ خریداری کنید و فویل المینیومی آن را گرفته و به اندازه دایرههای مشکی رنگ برش داده و روی قسمت دایره های مشکی بچسبانید روش چسباندن به این صورت است که قسمت سفید رنگ را چسب زده و قسمت المینیومی باید بالا باشد و دیده شود در ضمن قبل از چسب زدن کاملا باید قسمت لاستیکی و مدار تمیز و خشک باشد تا چسب بهتر بچسبد در ضمن از چسب قطره ای استفاده کنید و بعد از چسباندن چند ساعت با کنترل کار نکنید تا خشک شود ..

موفق و پیروز باشید

نظرات 142 + ارسال نظر
حامد چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 04:30 ب.ظ

مطلب خوبی بود
استفاده کردم
ممنونم

ابراهیم سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 07:39 ب.ظ

سلام
دستت درد نکنه
ماشین حسابم خوب کار نمیکرد . درست شد.
کارت درسته :-)

خامد شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 07:57 ب.ظ

مرسی

حمیدرضا جمعه 23 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 12:34 ب.ظ

با سلام و تشکر
عالی بود و جواب داد
خدا حیرت بده

بهزاد حاجی احمدی چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 01:11 ق.ظ

سلام

خدا خیرت بده

فوق العاده بود

محمد کمال الدینی شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 01:53 ب.ظ

سلام دوستان من یک روش جدید کشف کردم که خیلی راحت مشکل خرابی کربن های کلید کنترل رو حل کرد کافیه به همون روشی که دوست عزیزمون اشاره کرد کلید ها رو روی کاغذ بکشید فقط همین کار رو روی کاغذ کاربن انجام دهید بسیار تا بسیار راحت و. کارامده
من هم کنترل تلویزیون رو اینجوری درست کردم و هم ریموت ماشینم رو که الان 3 ماهه داره بدون هیچ مشکلی کار میکنه
(قسمت سیاه زیر کلید ها رو یک یا دو مرتبه روی کاغذ کاربن بکشید)
موفق باشید

. شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 06:13 ب.ظ

مرسی ممنون از شما

مرتضی جم شنبه 3 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 07:28 ق.ظ

با سلام راه کار شما راهگشا بود تشکر

مهرداد چهارشنبه 14 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 02:42 ب.ظ

خیلی ممنونم.
این سخاوتمندی در به اشتراک گذاری تجربیات بسیار کار نیکوئیست.

صادق پنج‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 03:46 ب.ظ

ممنون
استفاده کردم.

بهروز چهارشنبه 12 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 08:05 ق.ظ

دمت گرم

ابی چهارشنبه 12 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 11:28 ب.ظ

با سلام و احترام
عالی بود درپناه خدا همیشه سلامت باشید

حمیدرضا پنج‌شنبه 20 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 02:09 ب.ظ

سلام یه بنده خدایی میگفت از قطره گرافیت استفاده کنیم خیلی بهتره آیا همین طوره آیا اسم دیگه ای هم داره وباید از کجا تهیه مکنیم ممنون

با سلام به دوست خوبم .. اصلا از این قطره ها استفاده نکنید چون سریع کنده میشود و اصلا کاربرد ندارد

kom سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 03:12 ب.ظ

سلام
ممکنه بگید چطور گوشی تلفن دستی رو باز کنم؟
دوتا پیچ داشت پایین تلفن باز کردم ولی فقط همون قسمت از هم باز میشه کامل جدا نمیشه! نمیدونم متوجه شدید؟
چکار کنم؟ اگر ممکنه سریع جواب بدید
ممنون

با سلام با یک کارت تلفن بنداز لای شکاف و کم کم بازش کن خار پلاستیکیه باز میشه

زهرا شنبه 6 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 05:38 ب.ظ

عالی بود

علیرضا شنبه 13 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 07:48 ب.ظ

سلام دوست عزیز
شما فوق العاده ای
ممنونم از راهنمایی شما.
حیف که یه گوشی قدیمی و یادگاری داشتم دادم بیرون یعنی برام دکمه ۱ و قطعش را درستش کنن، نابودش کردن.
ولی الان با این راهکار ساده شما، یک دستگاه تلفن بیسیم وپاناسونیک ،یک کنترل ماهواره و یک کنترل ظبط ماشین را از مرگ نجات دادم.
ممنونم

ثنا شنبه 13 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 09:45 ب.ظ

سلام و بینهایت سپاس
هستند هنوز کسانی که تجربیاتشون رو بی دریغ در اختیار بقیه قرار میدن.
من از روش های شما استفاده کردم و مشکلم حل شد.

امیدوارم همیشه موفق باشید.
از وبلاگ خوبتون ممنونم.
ارادتمند.

ممنون از لطف شما . این پیغام ها به من انرژی میده در حد تیم ملی .....

محمدصادق یکشنبه 21 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 09:13 ق.ظ

سلام علیکم، از سخاوتمندی شما متشکرم.

وحید دوشنبه 29 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 08:40 ب.ظ

آقا واقعا خدا خیرت بده. انگشتام درد گرفته بودن از بس که دکمه های تلفن و فشار دادم. با همین روشی که شما گفتی درستش کردم. واقعا خدا خیرت بده. ازت خیلی ممنونم

از پیغامهای پر مهر شما انرژی می گیرم

شهرام سه‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1395 ساعت 11:16 ب.ظ

سلام بینهایت از راهنمایی شما ممنونم دیگه گوشی رو میخواسنم عوض کنم در عرض 10 دقیقه با روشی که شما گفنید درست شد

آنقدر از این پیغام ها انرژی میگیرم که خدا میدونه ......

محمد سه‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1395 ساعت 05:17 ب.ظ

ممنون و تشکر بابت راهنماییتون.تلفن من پاناسونیک بود دوتا پیچ پایینشو باز کردم و بعد یه کارت عابر بانک سوخته گذاشتم لای دو تا صفحه قاب و کم کم باز کردم.کارت نابود شد اما در نهایت سالم باز شد.قسمت سختشم همین بود.باقیشم طبق راهنمایی بالا،فقط چون گوشی من یه دکمش خراب بود یه تیکه کاغذ فویل گذاشتم.حالا اگه میبردی تعمیرگاه کلی پول میگرفت بابت یه کاره ساده ای که ادم بلد نیست.ممنون

خیلی خیلی خوشحال شدم که از روش کار و راهنمایی های من موفق شدید .. این پیغامها به من خیلی خیلی انرژی میده ...یا حق

محمدمهدی سه‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1395 ساعت 10:50 ب.ظ

واقعا عالی بود این روش ...ممنون

امیرحسین جمعه 8 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 09:06 ق.ظ

واقعا عالی و کامل بود بسیار سپاس گذار از راهنمایی دقیق شما.

مهدی جمعه 8 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 12:10 ب.ظ

عالی بود ممنون

مسلم شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 11:40 ق.ظ

عالی.دمت گرم.

مهسا دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 08:13 ب.ظ

سلام ... واقعا دستتون درد نکنه پول نوش صد تومن بود با این روش شما کاملا درست شد حتی مغاره گفته بود بندارش دور و کنترل جدید بخر. مرررررررسی

بهزاد شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 11:15 ق.ظ

عالی!! تلفن من هم درست شد...

سبحان شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 11:36 ب.ظ

عالی بود واقعا ممنون

فریبا یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 02:45 ب.ظ

سلام ... دست گلتون درد نکنه. گوشی پاناسونیک دارم که چند تا دکمه اش کار نمیکرد الان خیلی عالی شد و داره مثل ساعت کار میکنه باز هم ممنون
فقط یه نکته : قسمت شارژ گوشی دو تا فلز هست من گذاشتم سرحاش ولی دیگه حالا شارژ نمیشه! از بیرون همه چی خوب بنظر میاد داخلش هم اون دو قطعه فلزی رو گذاشتم روی پیچ و بستمش
اگر چیزی بنظرتون میرسه راهنمایی بفرمائید بسیار سپاسگزارم

با دقت و حوصله مجدد با کن و پیچهای اون دو قسمت فلزی رو باز کن و این رو مد نظر داشته باش که اون دو قسمت فلزی باید روی مدار کاملا اتصال داشته باشه یعنی با یک چیزی مثل سمباده نرم اون قسمتی از فلز که روی مدار اتصال میکنه و اون قسمت مدار که به فلز اتصال میکنه رو سمباده بزن و پیچها رو محکم ببند و بعدش هر دو تا کانکتور قسمت مادر و کوشی رو بعد از بستن با کمی پنبه آغشته به الکل تمیز و خشک کن . انشالله که اوکی بشه.. با زم سوالی بود بپرس.. کمی دیر جواب میدم ولی مطمئن باشید جواب میدم

فریبا یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 07:48 ب.ظ

از راهنماییتون بی نهایت ممنونم مشکل از پیچها بود که شل بسته بودم
از اینکه با حوصله و با مهارت پاسخ دادید خیلی خوشحالم و دلگرم از اینکه هنوز نسل انسانهای خوب تمام نشده
همیشه دلتون گرم و سرتون سبز باد

پاینده باشید ..من هم سالهای زیادی تجربه کسب کردم و وظیفه خودم میدونم این تجربیات رو انتقال بدم ..این وظیفه همه ماست ..

مصطفی شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 08:01 ق.ظ

خدا پدرتو بیامرزه

جواد چهارشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 07:42 ب.ظ

سلام .ممنون از این همه تواضع و تقسیم تجربیات ارزشمندتون با دیگران .لطفا کانال تلگرام هم اگه دارین بذارین در ایمیلم.با تشکر-جواد از مشهد

Msh چهارشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 11:43 ب.ظ

سلام دستتون درد نکنه به خاطر اموزش بسیار عالی و کارسازتون .انشالله خیر دنیا و اخرت نصیبتون بشه.

خیابانی یکشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 10:09 ب.ظ

متشکرم عالی بود.سپاس

میلاد یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 04:27 ق.ظ

واقعا ممنون، خدا به شما خیر بده

رضا پنج‌شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 12:48 ق.ظ

سلام کنترل هوشمند تلوزیون سامسونگ من چشمک قرمزش خاموش روشن میشه و تلوزیون رو خاموش روشن میکنه ولی کار دیگه ای نمیکنه در ضمن کنترل دیگه ای هم برا تلوزیونم خریدم که اونم پروگرام و شماره های یک تا ده اون تا چند ساعت پیش کار میکرد ولی الان به غیر از این دکمه ها همه ی دکمه هاش کار میکنه هیچ چیزی هم رو کنترل نریخته چکار کنم تنظیمات تلوزون هم چیزی نیست که درستش کنم راهنماییم کنین لطفا

سید شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 07:35 ب.ظ

سپاس

سعید شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 01:30 ب.ظ

خیلی عالی بود
سپاسگزارم

موسوی یکشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 08:51 ب.ظ

یا خدا!
روش خوبی بود.
اما من توی اینترنت دیدم که یک کار دیگه میکنن. از یک برچسب شفاف که قسمت کلیدها رو یک لایه ذغال نصب کرده‌اند استفاده میکنند. یعنی مثل برچسب شفافه که دارای نقطه‌هاییست مطابق با الگوی صفحه کلید تلفن شما. بهش میگن keypad membrane. برای اکثر تلفن‌ها موجود هست.
بعد از اینکه کیت رو تمیز کردی، که چسب ناک هم نباشه، اون برچسب رو دقیقا روی صفحه کلید میذاری و دقت میکنی که هوا نداشته باشه و کیپد لاستیکی رو میذاری روش.
یعنی نیازی به تمیز کردن ذغالها نیست و دیگه چربی خیلی سخت‌تر زیر اون برچسب میره (اگر بره!)
میخوام فردا برم دنبالش ببینم توی ایران پیدا میشه همچین چیزی یا نه. اگه کسی سراغ داره و میدونه توی ایران بهش چی میگن، به من هم بگه.
تشکر از همگی

این روش که شما فرمودید خوبه ولی برای این که ما در سیستم تلفن یا کنترل هیچ دستکاری نکنیم بهتره بصورت استاندارد خود دستگاه را درست کنیم بدون اضافه و کم کردن قطعه ایی ..البته روش بالا روی مدار اثر نامطلوب باقی میزاره که از معایبش محسوب میشه ...یاحق

مجید بابایی جمعه 25 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 04:48 ب.ظ

بسیار عالی و کاربردی بود. اگه بدین بیرون واسه تعمیر حداقل ۵۰ هزار تومن هزینه میگیرن. شک نکنید این روش جواب میده. واقعا ممنونم.

سینا جمعه 25 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 10:12 ب.ظ

هر چی ثواب خوبه خدا برت بنویسه
خدا خیرت بده جوان...

شایان شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 11:13 ب.ظ

عالی بود کارم راه افتاد

وحید یکشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 04:44 ب.ظ

فوق العاده بود
سپاسگذارم

محمد دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 08:24 ب.ظ

سلام داداشم کارت درسته دمت گرم انشاالله خیر ببینی

مریم یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 11:16 ق.ظ

ممنونم امیدوارم هر چی دوس دارین خدا بهتون بده خیلی خوبین

مهناز دوشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 12:56 ق.ظ

واااقعا ممنونم ازتون خدا خیرتون بده با شوهرم کلی دعاتون کردیم چون واقعا یکی از دکمه های تلفنمون اعصابمونو خورد کرده بود و میخواستیم یه گوشی دیگه بخریم.خیلییی ممنون

مهدی پنج‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 10:40 ب.ظ

عالی بود . مرسی

مریم جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 05:20 ق.ظ

سلام
مرسی که علمتونو انتقال میدین
تبلتم گاهی صفحه اش سفید میشه پارسال بردم تعمیر گفت روغن نمیدونم چی چی کم بود!!
ولی درستش کرد تو چند دقیقه
امسال بازم همون مشکل رو داره به نظرتون ایراد از چیه?
خودم نتونستم بازش کنم نمیدونم چطور بازش کنم نه پیچ دیده میشه و نه شکافی برای باز کردن درش

تبلت هیچ روغنی ندارهخ سرکار گذاشتتت و برای باز کردن تبلت از یوتیوپ کمک بگیر و به از باز کردن تبلت کابلهای فلت رو با پاک کن تمیز کن درست میشه ..موفق باشی

محمدرضا چهارشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 12:57 ب.ظ

با سلام
دمت گرم
عجب آموزش عالی بود
کیف کردم، تلفن مون مثل روز اولش نو شد
انشااله هر چی از خدا میخواید بهتون بده
مرسی

مریم جمعه 19 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 01:04 ق.ظ

مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد