علمی و آموزشی

علمی و آموزشی

الکترونیک و کامپیوتر
علمی و آموزشی

علمی و آموزشی

الکترونیک و کامپیوتر

روش کالیبره کردن تاچ سامسونگ

همیشه کالیبره کردن دستگاههای الکترونیکی باعث میشه بهترین عملکرد رو داشته باشه در این مطلب با کد وخفی  #2663#* به شما آموزش میدم . خصوصا تاچ گوشیهای موبایل وقتی کالیبره میشه انقدر روان و درست عمل میکنه که همه تعجب زده خواهند شد و جالب اینه که دوستان تعمیر کار وقتی تاچ و ال سی دی را تعویض میکنند حتما باید کالیبره تاچ را انجام دهند ..

در دستگاههای قدیمی و مقاومتی گزینه کالیبره وجود داشت و همیشه کاربرد داشت ولی روی دستگاههای خازنی و جدید کمتر شرکتی کالیبره را روی گوشی قرار داده از جمله معدود شرکتهایی که کالیبره رو داخل تنضیمات قرار داده شرکت سامسونگ می باشد که روی تمامی مدلهای خود از گوشی تا تبلت منوی مخفی کالیبره را داخل دستگاه قرار داده . 

روش کالیبره کردن اول صفحه دستگاه را کاملا تمیز کرده و خشک کنید تا هیچ اثر چربی دست یا آلودگی نباشد و دستگاه را روی میز یا یک صطح صاف قرار دهید (گوشی را در دست نگیرید )برای رفتن به منوی مخفی کالیبره  دستگاه را روی حالت شماره گیر قرار دهید و کد  #2663#* را زده و عکس زیر ظاهر می شود وقتی عکس زیر ظاهر شد گزینه های فعال و سفید رنگ و گزینه های غیر فعال  که طوسی هست را می بینید 

 

10 بار سریع روی فریم ور ورژن کلید کنید تا همه گزینه ها فعال شود 




. برای فعال کردن همه گزینه ها روی  FIRMWARE VERSION   با انگشت 10 با تند کلید کنید تا گزینه ها فعال شو مثل عکس زیر 




وقتی تمام این مراحل را انجام دادید گزینه ها را از اول به ترتیب بزنید تا دستگاه کار کالیبره را انجام دهد فقط دستگاه را روی سطح صاف مثل میز یا زمین قرار دهید تا بهترین نتیجه حاصل شود .توضیح مهم این که آخرین گزینه کالیبره وای فای است که پس از زدن کالیبره تاچ دستگاه یک با خاموش و روشن می شود و بعد از این کار تاچ  روان و بدون لگ خواهید داشت . در ضمن ممکن است تعمیر کاران بعد از خرید و تعویض  ال سی دی دیده باشند که بعضی از نقاط تاچ عمل نمی کند با این روش  تاچ و ال سی دی که به گمان خیلی از تعمیر کاران خراب است کالیبره شده و تمام نقاط آن دقیق کار خواهد کرد . 

هر سوالی داشتید در خدمتان هستم  , و حتما وقتی به نتیجه رسیدید با گذاشتن نظر خوب خودتان من را دلگرم کنید باور کنید تجربه کردن خودش سخته حالا هم تجربه کنی و هم وقت بگذاری و مطلب رو تو اینترنت قرار بدهی  متاسفانه ما تو ایران تو این زمینه ضعیف هستیم همیشه مشکلاتی که د ارید رو فارسی تایپ میکنید خیلی مطلب کمه ولی انگلیسی که مشکل رو بزنی کلی کاربر زحمت کشیدن و مطلب گذاشتن !!!..پیروز و سربلند باشید و اگر مغازه دار و کاسب هستید  همیشه هوای مشتری را داشته باشید ..یا حق 

نظرات 145 + ارسال نظر
حمزه شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 04:13 ق.ظ

سلام، خواستم تشکر کنم از به اشتراک گذاری تجارب با ارزشتون و انشاالله همیشه موفق باشید.

رضا یکشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 09:50 ق.ظ

سلام.
چندروز پیش یه قیمت زیادی صرف تعویض ال سی دی گوشیم کردم.
ولی فهمیدم لمسش خوب کار نمیکنه. خیلی ناراحت کننده بود.
ولی خیلی اتفاقی وبلاگ شمارو دیدم و کاری که گفتین انجام دادم و درست شد! مثل روز اول.
واقعا از شما تشکر میکنم:)

فریبا جمعه 26 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 04:00 ب.ظ

سلام خسته نباشید
من هر چی کد رو میزنم صفحه ی ظاهر نمیشه!میشه راهنمایی کنید

میلاد سه‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 07:44 ب.ظ

خیلی ممنون بابت این مطلب مفید
تاچ گوشی من خیلی روان و عالی شد مثل روز اولش

علیرضا چهارشنبه 4 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 04:43 ب.ظ

با سلام ممنون واقعا عالی بود.
انشااله تنتون سالم باشه.

سارا یکشنبه 29 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 10:22 ق.ظ

من تازه گوشیمو خریدم این کار کردم عالی شد

Ali شنبه 5 آبان‌ماه سال 1397 ساعت 01:59 ق.ظ

ممنونم گوشی سامسونگs6مدام کلید بکش کار میکرد با این روش درست شد سپاس گذارم

رضا دوشنبه 14 آبان‌ماه سال 1397 ساعت 10:51 ق.ظ

سلام خیلی ممنون واقعا کاربردی بود
ان شالله موفق باشید

ایدا یکشنبه 20 آبان‌ماه سال 1397 ساعت 05:18 ب.ظ

سلام من برای کالیبره کردن گزینه یtouch FW update و گزینه کناریش موجود نیست

مهدی سه‌شنبه 29 آبان‌ماه سال 1397 ساعت 10:33 ب.ظ

خیلی ممنون خیلی عالی بود

M سه‌شنبه 6 آذر‌ماه سال 1397 ساعت 07:46 ق.ظ

سلام
عالی بود
اون سنگینی تاچ گوشی حل شد

فرهاد شنبه 17 آذر‌ماه سال 1397 ساعت 01:39 ب.ظ

سلام همکار عزیز
از اینکه این پست با ارزشو گذاشتی ازت ممنونم واست آرزوی موفقیت میکنم

محدثه پنج‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1397 ساعت 03:45 ب.ظ

خداخیرت بده عصبی شده بودم اروم کار میکرد

احمد خان شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1397 ساعت 06:28 ب.ظ

با سلام
آقا دمت گرم من تاچ و ال سی دی گوشیمو عوض کرده بودم خوب کار نمیکرد اعصابم بهم ریخته بود.زنگ زدم تعمیر کارش گفت بیارش ببینم مشکل کجاست.واقعا به کارم اومد این مطلب.خیلی کارت درسته الان خیلی خوشحالم...یوهوووووووووو

مهدی نژاد یکشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1397 ساعت 04:06 ب.ظ

سلام دوست عزیز
بسیار بسیار تشکر می کنم . مطلب شما خیلی مفید بود . گوشی گلکسی اس 7 اج پایین ال سی دی کار نمی کرد می خواستم برای تعمیرکار ببرم که با این روش درست شد . عالی عالی عالی

Hany دوشنبه 22 بهمن‌ماه سال 1397 ساعت 10:52 ق.ظ

واقعا از تون ممنونم به خاطر این مطالب خوبتون. امیدوارم همیشه سربلند وپیروز باشین.خیلیییییییییییی ممنونننننننن

رضا یکشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1397 ساعت 05:51 ب.ظ

آقا گوشی من مرتب ریست می شد و دیدم از دکمه پاورش است باز کردم و تونستم درستش کنم اما تاچ گوشیم دیگه درست کار نمی کرد که لا راهنمایی شما درست شد.
ممنون

حسین یکشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1397 ساعت 12:54 ب.ظ

من هرچی روی firmware version تاچ میکنم گزینه ها فعال نمیشن

سهیل جمعه 9 فروردین‌ماه سال 1398 ساعت 11:12 ق.ظ

سلام:دوست عزیز چی بگم برا پستت به جز دستت بیدرد.بدنت سلامت.چون نیاز داریم به افرادی مانند شما. قبلاً سپاسگذارم.ولی من یه مشکل دیگه دارم موندم اگه محبت کنی راهنمایی کنی سَروَری کردی.گوشی من
Samsung g.sm-j510f/DS2016هستش وتو سامانه همتا ثبت قانونی شده ولی گارانتی نداره.بهرحال روی بالای صفحه بعضی والپیپرها گذاشته میشه"ساعت و تاریخ و پایین کمرنگ کیبرد مثل اینکه عکسشون چاپ شده دیده میشن کمرنگ علت اون چیه؟میگن باید تاچ و السیدی عوض شه اونم۹۰۰میگن_گ کاربرد کم داشته صفر هم خریدم.قربانت به ایمیل جواب بدی متشکر میشم

سهیل مرید چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1398 ساعت 01:33 ب.ظ

سلام من گوشیم سامسونگ نوت 4 هست الانم تاچش کار نمیکنه فقط با قلمش میشه وار کرد داشتم با شیشه پاک کن و دستمال عینک صفحه موبایلم را تمیز می کردم بعد از تمیز کردن تاچ از کار افتاد خواستم ببینم راه کاری هست یانه
اگر راهنمایی کنید متشکر میشوم

جواد ملکان دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 10:04 ق.ظ

بسیار عالی بود همیشه شاد و پیروز باشید

ایرج جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 08:14 ق.ظ

سلام. اآیا wifi باید روشن باشد .

Mehrdad پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 12:34 ق.ظ

دمتون گرم خیلی پست کاربردی بود تاج گوشیم عالی شد

حامد سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 04:17 ق.ظ

سلام خیلی ممنونم بزرگوار از به تشتراک گذاشتن تجاربتون

arvin جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 05:23 ب.ظ

سلام بسیار ممنون هستم چند وقت مشکل داشتم با کلید بک گوشی حالا با این روش مشکلم حل شد خدا خیرت بده بسیار سپاسگزارم موفق باشید

M سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 05:21 ب.ظ

مشکلم حل شد خدا خیرتون بده

حمید چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1398 ساعت 11:41 ق.ظ

با سلام متشکر از راهنمایی پر بارتان
من امتحان کردم برای گوشی اس ۸ پلاس که سایه صفحه کلید در صفحه نمایش افتاده و صفحه نمایش کمی قرمز میزنه ولی چیزی عوض نشد اگر راهی بلد هستید راهنمایی بفرمایید متشکرم دوست گرامی

amir پنج‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1398 ساعت 12:17 ق.ظ

دوست عزیز سلام
خیلی ممنون بابت مطلب بسیار مفیدی که قرار دادی ، خدا خیرت بده ، دست حق همرات

جوان سیستم دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1398 ساعت 08:52 ب.ظ

عالی بود ممنون

محمد پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1398 ساعت 07:56 ب.ظ

سلام من همین مراحل رو انجام دادن اما دوباره اون دو مورد غیر فعال شدن و لمس گوشی همچنان کند کار میکنه و قاطی داره

Hossein جمعه 28 تیر‌ماه سال 1398 ساعت 01:45 ب.ظ

داداش دمت گرم

mz سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1398 ساعت 10:14 ق.ظ

سلام من گزینه اول زدم دو ساعت گذشت درحال اپدیت بود تموم نشد گوشی خاموش کردم ووقتی روشنش کردم پیام اومده دستگاه تلفن غیر محاز وسیم کارت همراه اول انتن نداره وتو نوار اعلان mm ویه علامتی هست دوباره ۸ساعت گذاشتم ولی گزینه اول کامل نشد چکارکنم

امید خباز پنج‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1398 ساعت 12:16 ب.ظ

ممنونم از شما واقعاً عالی بود ؛ اعصاب و روانم بهم ریخته بود کم مونده بود گوشی رو بکوبم توی دیوار

یوسف پنج‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1398 ساعت 02:00 ب.ظ

سلام
جناب نمی دانم چگونه تشکر کنم.همه تشکرهای بالا دوستان که انجام داده اند من هم دوباره تکرار می کنم.انشا الله افرادی مثل شما تعدادشان زیاد شود. وتجربیات خویش را در اختیار دیگران قرار دهند.سالم ، پیروز ، موفق و.... باشی.

علی دوشنبه 15 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 11:06 ب.ظ

سلام جناب خداقوت ممنون از راهنمایتون ببخشید من قسمت دوم برام نمیاد touch key fw
در قسمت اول گزینه tap fw update( internet (storage اپدیت نمیشه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

ن .دانش چهارشنبه 17 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 07:08 ب.ظ

گوشی من نوت ۸ هستش
دچار dead pixel شده
سامسونگ گفته با کالیبراسیون تا ۷۰ درصد بهتر میشه
به نظر شما این کار رو انجام بدم یا نه ؟

داریوش جمعه 19 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 12:55 ب.ظ

دمت گرم برای منم درست شد مرسی

اسماعیل دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 03:31 ب.ظ

با سلام من این کارو کردم ولی گزینه های پایینی نمیاد فقط دوتا بالایی میاد

امیررضا چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1398 ساعت 03:59 ب.ظ

ایول برار حالکردم باهات اگه ممکنه بگو برام چرا کابل otgمن روی گوشیم کار نمیکنه وبالا نمیاره (تا چنوقت پیش کار می‌کرد نمیدونم کجارو غیرفعال کردم یا پاک کردم که هرکاری میکنم نمیشه دیگه حتی سوکت گوشی رو هم تعویض کردم بازم نشد گوشیم p10لایت هواوی هستش تشکرازت

maryam شنبه 18 آبان‌ماه سال 1398 ساعت 01:25 ب.ظ

با سلام و احترام
از به اشتراک گذاشتن تجربه ارزشمندتون صمیمانه سپاسگزارم. من کد دستوری را که فرموده بودید زدم دو گزینه مربوط به touch key اصلا نمایش داده نمیشود . میشه خواهش کنم راهنمایی بفرمایید. (من گوشی a50 سامسونگ را تازه خریداری کردم اما کیبرد کند عمل میکند)

سعید سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 11:25 ب.ظ

سلام من هم از محبت شما متشکرم شاد و سلامت باشید

منیژه چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 01:02 ب.ظ

عاااالی.دستت درد نکنه.خدا عوضش خیرت بده

سایمان جمعه 15 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 10:20 ب.ظ

من گوشی رو تازه خریدم و یه گلاس فول بهش زدم، فروشنده گفت گلس های فول یکم سرعت رو کم میکنه و همینطور هم شد.
با این ترفند شما مشکل حل شد.

بابک دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 07:17 ق.ظ

سلام . خدا خیرتون بده . عالی بود

سعید ج سه‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1398 ساعت 03:45 ب.ظ

عرض ادب.یک دنیا سپاسگزارم.تاچ اذیتم میکرد واقعا دنبال تعویض تاچ بودم.بدون اغراق کارتون شاهکار بود.بی نهایت ممنونم

بابک پنج‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1398 ساعت 09:46 ب.ظ

رفیق دمت گرم...خیلی آقایی، امیدوارم هر چه اراده کنی بهش برسی...با بهترین آرزوها

یوسف سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1398 ساعت 10:14 ب.ظ

دمت گرم

رضا شنبه 28 دی‌ماه سال 1398 ساعت 01:53 ق.ظ

سلام خسته نباشیدمن هنوزنرم افزار کالیبره راامتحان نکردم اگرنتیجه مثبت نباشدکه هست همین قدرکه شماوقت گزاشتین ومطالب روواردکردیدجای تشکرداردثانیااگرمکاتبه درصفحات اجتماعی رانوعی برخورداجتماعی درنظربگیریم جملات پایانی شماتشکری ویژه خواهان است. موفق وپیروزباشید.

علی رجبی جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1398 ساعت 02:00 ب.ظ

سلام و تشکر روی دو گوشی A5 و J7 انجام دادم تاچش بهتر شد. ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد